077-729-9223

חיפוש
Close this search box.
phone

מה משפיע על מחיר פרקט למינציה

פרקט למינציה נחשב לזול יחסית ומתאים גם למי שאינו יכול להרשות לעצמו פרקט עץ מלא וגושני, אולם גם בו יש רמות מחיר שונות משום שדרכי הייצור שלו ורמת הגימור שלו השתדרגו עם השנים. אמנם, בבואכם לבדוק את היצע הפרקטים העומד לרשותכם אין צורך להתפשר יותר מדי על איכות הפרקט שלכם גם כאשר התקציב שלכם מוגבל. עם זאת, כדאי לכם לבדוק לפי פרמטרים מסוימים ממה מורכב מחיר פרקט למינציה, ובהתאם לכך לבחור את הפרקט המתאים לכם ולמבנה שבו תרצו להתקין אותו, לפי תפקידו.

עובי ורמת שחיקה

נהוג לדרג פרקט למינציה לפי רמות שחיקה ולא רק לפי עובי. אמנם, עובי הפרקט יכול להשתנות ולהשפיע על המחיר, כשהוא מתחיל ב-5 מ"מ, נמשך ב-6 ו-7 מ"מ, אבל מכיוון שהמינימום האיכותי הוא 8 מ"מ, מומלץ לא להתפשר כאן משום שאחרת הוא לא יחזיק מעמד. יש גם עובי של 10 ו-12 מ"מ והם מומלצים במיוחד למקומות של תנועה מרובה ולמראה יוקרתי וייצוגי יותר. כמו כן, מהתאמת הפרקט לתפקידו נובעת גם בחירת רמת השחיקה שלו. דרגת שחיקה נמדדת לפי AC, כאשר הדרגה המינימלית היא AC3, אבל מומלץ לבחור ברמת AC4. שוב, מדובר ברמת שחיקה מינימלית שעשויה להחזיק מעמד יחסית זמן רב ותחסוך מכם את הצורך להחליף אותו בכל כמה שנים. זה נכון לגבי פרקט שמתאים לבית פרטי כמו גם למשרד או לעסק, שבהם התנועה ושחיקת הפרקט גבוהות יחסית. הרמה הגבוהה ביותר היא AC5, גם היא מתאימה למקומות ציבוריים שבהם נדרשת עמידות ואיתנות.

דחיסות הפרקט ומידותיו

מבנה הפרקט והייצור שלו הם מהגורמים לשוני במחירו. פרקט שמידת דחיסות החומרים שבו גבוהה יותר מעניקה לו עמידות גדולה יותר בפני שינויי מזג האוויר המשפיעים גם על למינציה והחיבורים של הלוחות. מכיוון שלמינציה מיוצרת סינתטית ויש לה שכבות שונות, דחיסות גבוהה יורת היא יקרה יורת וככל שיש יורת שכבות גם של בידו וגם של ציפוי, כך מחיר הפרקט משתנה. פרקט שמיוצר באירופה, בעיקר בלגי וגרמני, יקר יותר מפרקט סיני או כזה שמיוצר במקומות לא מוכרים. אבל יש גם פרקט יפאני טוב שנמכר בארץ. מרקם הפרקט מייקר את מחיר כך שמחוספס וטבעי יותר למראה יקר יותר החלקים דמויי הפורמייקה.

פרקט פאזה

פרקט פאזה הוא פרקט שיש לו מראה של לוחות מחבורים, כמו פרקט טבעי, ולכן הוא גם נחשב ליקר יותר משום שהוא גם עמיד ויציב יותר מפרקט ללא פאזה. גם פרקט פאזה עצמו מתחלק לרמות מחיר לפי השיטה של לוחות הפאזה שבה הוא מורכב וגם הגדלים שלהם. בכלל, עיצוב הפרקט לפי דרישת הלקוח משפיע על המחיר לפי מידות הלוחות שנדרשות לצורך התקנתם במבנה המיועד, ולכן מומלץ לבדוק כל אפשרות.

 

תוכלו לבדוק ולהתרשם באולם התצוגה שלנו מכל השיטות והחומרים, כך שתוכלו לבחור פרקט למינציה במחיר המתאים לטעמכם ולתקציבכם, ולקבל הסברים על פרמטרים אלה.

 

לקביעת פגישה

מאמרים נוספים

סוגי פרקטים

סוגי פרקטים

מהם הפרקטים המקוריים שבאו לעולם? מתי הם הומצאו? מה הייתה רמת הגימור שלהם? כיצד זה משליך על סוגי פרקטים שיש היום ואיך פרקט דו שכבתי מציל את המצב

קיראו עוד >>
דילוג לתוכן