077-729-9223

חיפוש
Close this search box.
phone

7 טיפים לבחירת פרקטים

איך נבחר בחכמה פרקטים?

אמנם במקור שימשה המילה פרקט (מקור המילה בשפה הצרפתית: Parquet) לתיאור של רצפה העשויה מעץ, אך כיום משמש המונח גם לתיאור של תחליפי עץ זולים יותר, המאופיינים במראה דמוי עץ כשהכוונה היא כמובן לסוגים שונים של פרקטים למינציה. למעשה, בישראל המילה פרקט משמשת לתיאור כללי של רצפה בעלת מראה עץ, בין אם מדובר על עץ אמיתי או ריצוף סינטטי בעל מראה של עץ טבעי.

מאחר וישנו מגוון רחב של סוגי פרקטים, ניתן בקלות רבה מאוד ללכת לאיבוד ולהתבלבל בין הסוגים השונים, כשלעתים קרובות אנחנו עדים לכך שבעלי דירות מבצעים טעויות גורליות ובוחרים בסוג הפרקט הלא מתאים עבורם. במאמר שלפניכם נפרט אודות הסוגים השונים ונסייע לכם לבחור את סוג הפרקט המתאים ביותר עבורכם באופן אישי.

אילו סוגים של פרקטים ישנם?

  • פרקט עץ מלא או גושני – פרקט המורכב מקורות של עץ אמתי, כלומר שכל פלטה המונחת על הרצפה מיוצרת מעץ שלא עבר תהליך עיבוד מורכב במיוחד. העצים המשמשים לייצור קורות של עץ גושני הם אלון, דובדבן, בוק ועוד.
  • פרקט עץ שכבתי – פרקט שכבות הוא פרקט עץ שכל פלטה המרכיבה אותו מורכבת מחיבור של מספר שכבות עץ, כשהעליונה תמיד תהיה עץ מלא בעוד שהתחתונות יהיו לרוב מורכבות מתערובת של עץ עם נסורת ודבק. בקטגוריה זו ניתן למצוא פרקט המורכב מחמש שכבות, שלוש שכבות, זוג שכבות ועוד. זהו פרקט עץ זול יותר לעומת עץ גושני מלא.
  • פרקט למינציה – אלטרנטיבה זולה וסינטטית היא פרקט למינציה המיוצר באופן מלאכותי בצורה תעשייתית. המרכיב העיקרי בפרקט הלמינציה הוא הלוח שנקרא HDF, כלומר High Density Fiber, לוח המיוצר מסיבי עץ דחוסים. מעל הלוח מדפיסים סוגים שונים של הדפסים דמויי עץ המצופים בשכבת ניילון עמידה שמעניקה לפרקט את שמו.

מה הן העלויות של סוגי הפרקטים השונים?

פרקטים מעץ מלא הם היקרים ביותר ובהתאם לכך גם פחות נפוצים בישראל. המחיר עבור רצפת פרקט מחושב לפי מ"ר ובמקרה הזה המחירים נעים בין 250-400 ₪ עבור כל מ"ר. טווח המחירים הוא תוצאה של הבדלים ברמת היוקרה של סוגי העץ השונים וטווח מחירי העץ. פרקט רב שכבתי עולה בסביבות 180 ₪ למ"ר אם כי ישנם גם פרקטים דו שכבתיים למשל שעלותם יכולה להגיע ל- 350 ₪ למ"ר.

פרקט למינציה הוא פרקט זול יותר בהשוואה לסוגי הפרקטים האחרים, כשטווח המחירים נע בין 60 ₪ ל-150 ₪ עבור מ"ר. יש לציין כמובן כי הכוונה היא רק לעלות החומרים, ללא התקנה. בתוך קטגוריית פרקט הלמינציה יש כיום פרקט למינציה פרימיום מסוג אווטרה שהוא איכותי בהרבה ונראה ממש כמו פרקט עץ.

פרקט SPC

היתרונות והחסרונות של סוגי הפרקטים השונים

  • מבחן הזמן – במבחן הזמן אין ספק בכלל שידו של פרקט העץ על העליונה. פרקט למינציה זול סובל משחיקה מואצת וכבר כעבור ארבע שנים יהיה צורך להחליפו בחלק מהמקרים. פרקט למינציה איכותי יכול להחזיק מעמד עד חמש עשרה שנה לכל היותר. פרקט עץ לעומת זאת יכול להחזיק מעמד למשך כל החיים, כל עוד דואגים לתחזק אותו כראוי.

 

  • מבחן העמידות – באופן עקרוני פרקט עץ אמיתי נוטה להתלכלך בקלות רבה יותר באופן משמעותי בהשוואה לפרקט הלמינציה. בנוסף לכך, קל יותר להותיר שריטות על פני פרקט העץ המלא. למעשה ייתכן מאוד שלכלוך של פרקט, עץ בכתמי קפה או יין למשל, יוביל להיווצרות משקעים קשים עד בלתי ניתנים להסרה.
  • מבחן המגע – אמנם פרקט העץ מספק תחושה חמימה ונעימה יותר בהשוואה לכל פרקט למינציה באשר הוא, לרבות האיכותיים שבהם, אך עדיין התחושה שמעניק פרקט הלמינציה נעימה יותר בהשוואה לתחושה של מרצפות קרות.
  • מבחן העלויות – באופן עקרוני בטווח הקצר מן הסתם העלות של פרקט הלמינציה נמוכה יותר. עם זאת, כשמדובר בעלויות לטווח הרחוק, אין ספק שפרקט העץ לוקח ובגדול שכן אין צורך להחליף אותו בפרקט חדש אחת לכמה שנים.

מאמרים נוספים

עיצוב פנים

טיפים לעיצוב פנים

הצרכן שהגיע לרכישת בית משלו יבקש להגיע לבית בנוי מהר ככל האפשר ויצרוך שירותים מינימליים, שזה אומר קבלן שיבוא עם עיצובים שבלוניים. אנו סבורים שאין תחליף לעבודה יצירתית ויסודית של מעצב פנים

קיראו עוד >>
פרקט במטבח

רצפת פרקט במטבח

מחפשים פרקט למטבח? ישנם מספר סוגי פרקטים המתאימים לסביבות רטובות ושחיקה גבוהה. לכל פרקט יש את הייחודיות שלו, אז איזה פרקט מתאים למטבח שלכם?

קיראו עוד >>
דילוג לתוכן